مخ زنی پیروان احمق!
از فایل صوتی شماره ۷۲۹۶ بخش دهم ۱۴۰۵/۰۴/۰۲

در این بخش، میتوانید گزیدهای از تدریسهای روزانه بروجردی، کاشف توحید بدون مرز، را مطالعه کرده و فایل صوتی آن را بشنوید. ایشان بیش از چهار دهه در جهت ارتقای آگاهی و زدودن خرافات از جامعه بهطور مستمر تلاش کردهاند و حتی در دوران زندان و حصر خانگی نیز از تحقیق، مطالعه و تدریس بازنماندهاند.
– «وَ قَالَ مَا مِنْ بَلِيَّةٍ اِلَّا وَ للهِ فِيهَا نِعْمَةٌ تُحِيطُ بِهَا».
📘 کتاب تحف العقول صفحه ۴۸۹، از امام حسن عسکری
بعد به من میگویند چرا اینقدر صدایت گرفته؟ اگر می توانستم، وسط میادین تهران این درسها را با صدای بلند اجرا میکردم و افتخار میکردم که در همان میادین مرا حلق آویز کنند.
«وَ قَالَ مَا مِنْ بَلِيَّةٍ اِلَّا وَ للهِ فِيهَا نِعْمَةٌ تُحِيطُ بِهَا». یعنی اگر بخواهی دم دروازه شهرت مجسمه خدا را بگذاری و آب پاکی روی آن بریزی همین بس است.
هر بلایی که سرت میآید نعمت است، «تُحِيطُ بِهَا»، این نعمت، فراگیر است و همه وجودت را گرفته! دیگر من چه بگویم؟ دینی که شعارش «عَسَی اَنْ تَکْرَهُوا شَیئاً وَ هُوَ خَیْرٌ لَکُم ﴿۲۱۶ بقره﴾» است، چه بگوییم؟ امام حسن عسکری دارد دین الکی را موشکافی میکند که هر وقت به خنجر این خدا مبتلا شدی یادت باشد که این نعمت است، چون «اَلدُّنيا مَعكوسَةٌ» دنیا همه چیزش برعکس است، وقتی میزند، دارد نوازشت میکند.
«مَا مِنْ بَلِيَّةٍ اِلَّا وَ للهِ فِيهَا نِعْمَةٌ تُحِيطُ بِهَا»، «هر بلیهای را» اینطوری ترجمه کردند: «نعمت احاطه کرده». در جزء سیام قرآن به پیغمبر میگوید: «وَ اَمّٰا بِنِعْمَةِ رَبِّكَ فَحَدِّثْ ﴿۱۱ ضحی﴾» نعمتهایت را بشمار و اعلام کن. اعلام کرده دیگر، این چیزی که در تاریخ ثبت شده و به ما رسیده این نعمتهای پیغمبر است. زحمت کشیده اسمش را گذاشته قرآن، جبرائیل میگوید این مفتن اعظم است. زحمت کشیده دین آورده، جبرائیل میگوید این دین یک پایانی دارد، اهالی آن عصر شما را لعنت میکنند. آخرین امت اولین را لعنت میکند، یعنی چه؟ تو بگو، بازش کن!
آخرین امت ما هستیم، به دلایلی که بارها گفتهام. اولین امت چه کسانی هستند؟ رسول الله و ائمة الهداة المهدیین. آخر این چهارده معصوم چه گناهی کردند که لعنتش میکنی؟ آنها خودشان اسیر دست اینها بودند. آنچه که پیغمبر گفت را بگو. چه گفت؟ گفت: زمانی میرسد که مردم خدا را لعنت میکنند، یعنی تو به آن روز میرسی که لعنت کنی، آن روز امروز است، به دلیل اینکه فقر، فقر فاحش در اوج خودش در ایران زمین دیده میشود.
این انشائات درخور مقام امام حسن عسکری نیست، ولی ایشان میگوید، تا برای توی محقق راه را باز کند تا این خدا را بشناسی.
«مَا مِنْ بَلِيَّةٍ اِلَّا وَ للهِ فِيهَا نِعْمَةٌ تُحِيطُ بِهَا».
خرما را در نظر بگیر، گوشت دارد، پوست دارد، هسته دارد.
➖پوستش، رنگ و لعاب دین است، تبلیغات است.
➖گوشتش، نانخور خدا بودن، زن و بچه خدا بودن، «النَّاسُ عِیالُ اللهِ».
➖بعد مغزش، حقیقت است.
میگوید اینها احاطه کرده بر نعمت. هسته، نعمت است. آیا هسته به دردت میخورد؟ مگر اینکه بخواهی بکاری دربیاید، که آن هم در ایران درنمیآید، مگر در بعضی جاها. هسته به چه درد میخورد؟ میگوید این دورش بلا است. خب پس من چه بخورم؟ پوستش را که دور میاندازیم، هستهاش را هم دور میاندازیم. خب گوشتش را نخوریم؟ میگوید تمام اینها فتنه است.
▪️«اِذَا رَأَيْتَ رَبَّكَ يُوَالِي عَلَيْكَ اَلْبَلَاءَ فَاشْكُرْهُ اِذَا رَأَيْتَ رَبَّكَ يُتَابِعُ عَلَيْكَ اَلنِّعَمَ فَاحْذَرْهُ».
📘کتاب غررالحکم و درر الکلم صفحه ۲۸۷، از امیرالمومنین
از امیرالمومنین هم هست که «اِذَا رَأَيْتَ رَبَّكَ يُوَالِي عَلَيْكَ اَلْبَلَاءَ فَاشْكُرْهُ». این را قبلاً هم گفتیم. خیلی جالب است! ائمه فقط پردههای ابهام را از خدا برداشتند و بهترین خدمت را به محققین کردند. میگوید اگر دیدی خدا پشت سر هم تو را میزند، بگو الهی شکر! پشت سر هم ملت بدبخت ایران را زده، مردم باید تظاهرات کنند بگویند الهی شکر، تمام کوچه، پس کوچهها، خیابانها، میدانها، شهرها و روستاها همه باید فریاد بزنند الهی شکر!
«اِذَا رَأَيْتَ رَبَّكَ يُوَالِي عَلَيْكَ اَلْبَلَاءَ فَاشْكُرْهُ اِذَا رَأَيْتَ رَبَّكَ يُتَابِعُ عَلَيْكَ اَلنِّعَمَ فَاحْذَرْهُ». آخر این دین را ما چطوری باید قبولش کنیم؟ چطوری برای این خدا سجده کنیم؟ میگوید برعکسش اگر دیدی خدا هر روز به تو نعمت میدهد و کمکت میکند فرار کن. از چه چیزی فرار کن؟ «فَاحْذَرْهُ». از این خدا فرار کند؟ بله. میگوید خدایت عوض شده چون خدای زمین قالب بندیاش آزار و اذیت است، اگر دیدی نه اذیت نمیشوی فرار کن برو به سمت دین واقعی.